#SaveMaryam

by - Selasa, Julai 24, 2012




Tadi saya blogwalking sana sini dan saya tersinggah kat satu blog, bercerita tentang Save Maryam. Apa tue? Siapa Maryam dan apa tujuan kita nak selamatkan dia? sebab apa? kenapa dan mengapa?
setelah meluangkan masa, saya pun membacanye dengan penuh minat. Rupanya kisah tentang umat Islam di Indonesia murtad dan menganut agama lain iaitu Kristian. Jadi, fikir-fikir ia sama situasi dengan apa yang berlaku di Malaysia.

Dalam website Save Maryam itu mengatakan hampir 2 ribu muslim murtad dan tukar agama kepada kristian setiap tahun. Bayangkan kalau ini sudah bertahun-tahun lamanya, dan masih tiada jalan penyelesaian. Apakah yang akan terjadi?

Jadi, sebagai umat Islam, walaupun saya ini tidak lah sempurna Islamnya, saya dipanggil untuk menyebarkannya kepada semua muslim, untuk memberi kesedaran, tentang murtad yang makin terjadi-jadi di akhir zaman ini. bukan saja di Indonesia, bahkan negara kita pun masih tidak dapat mebendung isu murtad ini, padahal negara kita telah diisytharkan sebagai negara Islam.

Lihat videonya.

Dan sesiapa yang ingin menyumbang boleh lah melayari ke http://savemaryam.com/donate.php

Semoga dengan sumbangan ikhlas dari anda dapat menolong saudara-saudara kita di sana untuk terus berjuang dalam mempertahankan agama yang diredhai Allah yakni Islam.. Amin.

You May Also Like

13 Komen

  1. nice info:) macam2 dah skang ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2la kn.. dunia akhir zaman.. cam2 yg terjadi sekrg nie..

      Padam
  2. Minimal kita telah menyampaikannya walau satu ayat.
    Nice share,thanks ya.
    Happy blogging.

    BalasPadam
  3. astagfirulloh kenapa mereka sanggup menjadi murtad?padahal murtad itu sesuatu dosa yang sangat besar sekali...

    BalasPadam
    Balasan
    1. berdasarkan dari kes-kes yang saya pernah baca, mereka murtad kerana kesempitan hidup, hingga hilang kepercayaan kepada Allah, kemudian datangnya segerombolan penganut kristian menawarkan bantuan hidup seperti kemudahan tempat tinggal, bagi persekolahan percuma dan macam-macam lagi untuk memancing iman mereka. Mereka tewas dan akhirnya memilih untuk murtad.

      Padam
  4. tengs sharing..ohh ramainye yg murtad..sedey :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. itula, sedih.. dimana-mana pasti ada isu murtad nie.. dan selalunye disebabkan kekangan hidup yang susah hingga hilang kepercayaan kepada Allah. semoga kita semua terselamat dari godaan mereka-mereka yang cuba untuk menyesatkan kita...

      Padam
  5. semoga kita semua terselamat dari godaan mereka-mereka yang cuba untuk menyesatkan kita... aminnnn.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin... moga-mogaan.. kita dijauhi oleh mereka-mereka ini. sama-sama lah kita berdoakannya..

      Padam
  6. Nauzubillah..minta kita semua dijauhkan drpd pkra yg bole mrosakkan iman, kalau x, Allah akn tarik balik hidayah yg DIA telah bagi pada kita..smoga mereka yg terkeluar dari Islam tu, cepat betaubt sblm tlmbt..doakan mrka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin.. marilah kita berdoa bersama-sama supaya mereka tersedar akan kesilapan jalan yg telah mereka pilih dan kembli semula kepadaNya.. amin ya rabbal alamin.

      Padam
  7. Ass. Wr Wb
    Mereka tidak sadar kalau dalam Islam murtad adalah kejahatan yang besar, pelakunya harus dibunuh jika setelah sang Amir memberikan peringatan 3 kali untuk kembali ke jalan Islam tgidak digubrisnya.
    Adalah kewajiban buat kita untuk memperingatkan mereka untuk kembali ke dalam Islam.
    Salam Kenal dari Kota Hujan "Bogor" Indonesia

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya.. memang itu lah hukuman kepada mereka yang murtad.. tapi sayang negara saya tidak mengamalkan undang-undang Allah.
      mari lah kita berdoa, agar mereka temui semula jalan yg telah mereka tinggalkan dan kembali semula kepada Islam.

      Salam kenal juga dari saya.. dan terima kasih kerana sudi singgah di blog sy nie.. :)

      Padam

Jika ada apa-apa pertanyaan, ada sebarang pendapat atau apa-apa saja selain bukan kata-kata maki hamun, marah atau apa-apa saja yang negatif, teramatlah dialu-alukan.