Goolge Doodles Untuk Malaysia

by - Jumaat, Ogos 10, 2012

Hari ini tak tahu nak buat apa, jadi saja singgah berborak dengan pakcik Google. Tanya lah ada tak lagi doodle untuk negara Malaysia? Dia jawab, “mesti lah ada, dari tahun 2007 hingga 2011, tapi tak banyak lah.”. “Oh yeke? jadi pakcik simpan kat mana?”, balas saya dengan perasaan teruja. “Pakcik simpan kat sini ah. Cuba lah usha tengok. Pakcik simpan baik punyer. Tahu generasi akan datang pasti teringin nak tengok koleksi-koleksi ini nanti”. Saya pun mengangguk tanda setuju dengan perasaan nak tak nak mendengar kata-kata pakcik Google itu.


Jadi, saya pun pergilah ke tempat yang di katakan oleh pakcik Google tadi, kat sini. Wah, kira banyak juga lah. Tapi saya nak yang khas untuk Malaysia saja. Tak nak ada negara lain sekali. Cari punya cari, semuanya tentang Kemerdekaan negara kita. Wah, walaupun simple tapi cantik.

Jadi, jom pakat ramai-ramai kita tengok doodle sempena hari kemerdekaan kita dari tahun 2007 hingga ke 2011. Tapis punya tapis, cuma ada 3 saja rupanya.

malaysia07 Tahun 2007
malaysia09 Tahun 2009
malaysia11-hp Tahun 2011

Saya pun panjangkan pada pakcik Google, supaya tahun ini buat lagi doodle untuk negara kita. Harap-harap diperkenankan oleh pakcik.. hehe :P

P/S: kalau Google buat doodle untuk tahun ini, agak-agak dia akan gantikan dengan apa pula? mmm.. yang bermain dalam fikiran saya, mungkin simbol 1Malaysia tu…tak boleh lari dah... huhu~

Hak Milik Kekal Abadi: Pakcik Google

You May Also Like

21 Komen

  1. Assalamualaikum.....
    Wah...cantiknya.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikummussalam...
      simple tapi cantik kn?
      agak2 apa lak doodle untuk tahun nie ye.? :)

      Padam
  2. resz ingat id buat doddle tadi nak tenguk juga hasil tangannya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe... id duk cuba... bila tgk2 balik.. alamak.. cam bdak darjah 1 beljar melukis.. hehe :P

      Padam
  3. haha.boleh pulak eh borak nan pakcik google:) rjin btul eksperimen doodle google.hoho.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe.. dh xthu nk watpe, mjur pkcik google ad.. leh tnya cam2.. hehe :P tue la.. tgh menanti untuk thun nie lak.. hrap2 ad.. rsa2 awk, klu ad la kn, google wat camne? hehe

      Padam
  4. seo terbaru pkcik http://www.zondim.com/2012/08/pegipegicom-booking-hotel-murah-mudah.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. sudah buat kunjungan.. nanti sy dtg lgi, tuk sumbit link.. skrg nie, xsempat nk wat kerja skit.. hehe :D

      papepun,
      Terima kasih ya dtg menjengah di sini :)

      Padam
  5. letak simbol olimpik plak kot..hehehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe.. tpi olimpik xkna mengena dgn Malaysia.. walau kita ad masuk olimpik.. :)

      Padam
  6. mesty lambang satu malaysia..
    x de dah yg laen........
    tapi eyqa suke org utan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2la kn.. sy pun x leh fikir len dh.. xleh lri dri 1Malaysia tue.. huhu.
      org utan? apkah? krg mengerti disitu.. huhu

      Padam
  7. Balasan
    1. terima ksih atas kunjungan..
      salam kenal buat anda jga.. :)

      Padam
  8. Balasan
    1. maceh2...
      dn, terima ksih sudi komen... :)

      Padam
  9. leh sembang ek ngan google tu.. cayalah.. ^_^

    BalasPadam

Jika ada apa-apa pertanyaan, ada sebarang pendapat atau apa-apa saja selain bukan kata-kata maki hamun, marah atau apa-apa saja yang negatif, teramatlah dialu-alukan.